CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 30, 2009

..:: Cinta dan Satu Kekecewaan ::..

Aku tak nak tanya korang penah bercinta atau tak?
Tapi aku nak tanya berapa kali korang kecewa sebab bercinta?
Ya, semua sedia maklum, yang kita BUKAN nya sempurna.
Bagi yang bercinta, kita sebenarnya mengambil risiko untuk dikecewakan.
Aku tak percaya kalau pasangan tu tak pernah bergaduh.
Sedangkan yang berumah tangga pun ada masalah diorang masing-masing.
So, bagi LELAKI atau perempuan di luar sana?
Berfikir-fikirlah dalam membuat keputusan.
Jangan sampai sampai sebelah pihak berasa tersiksa dengan sikap ego anda.
Bawa berbincang jika ada masalah.
Jangan pula, Habis Madu Sepah di Buang.
Kita punya AKAL untuk menilai/berfikir.
Tapi jangan sesekali kita tidak punya HATI.
*******************************************************
nak buat apa pun dlm dunia ni kene mulakan dgn niat... elok niat tu.. elok la semuanya...
sama juga waktu berpasangan..
kalau niat awal perkenalan semata2 untuk suka2..
nanti dah boring blah cam tu je... begitu lah sebaliknyaa...
manusia tak sempurna sifat.....
kita diciptakan berpasangan supaya dapat melengkapi satu sama lain..
kite kene sentiasa ingat...
tiap kelebihan yang ada pada pasangan adalah kekurangan yang ada pada kita.....
kekurangan yang ada pada kita pula adalah kelebihan yang ada pada pasangan.....
so kita jangan asyik nak nampak kekurangan pasangan je... .
sebab kita hidup saling melengkapi.....
jgn terlalu mencari kesempurnaan dlm pasangan sebab kita tak kan jumpa yg sempurna....
kita kene hidup saling melengkapi klau kita nak jadi sempurna :)

5 comments:

sayang mama papa said...

semekom....aien sekarang sepah org dah tak buang dah tau, sekarang sepah dijulang dan dipuja ramai tau.hahahahahahha

NuRuL 'AiN said...

kak ina--- sepah tu ape?? xfhm la??

☆ lieya latif ☆ said...

sebelum tu...gelak aku bace komen kak ina...sepah yg kak ina maksudkan tu kumpulan sepah raja lawak laaa ha ha ha ha

betul tu ain....yg penting dlm percintaan ni perlukan pengorbanan....baru laaa kite boleh bahagia......

D.O.U.B.L.E...S said...

betulll..betulll yang penting dlm percintaan nie kita perlukan pengorbanan dan keikhlasan...kita manusia...punya hati dan perasaan...

kasihatie said...

memang sakit kalau dalam percintaan tue ada kekecewaan...fuh..atie dah penah rasa...heheh