CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 31, 2009

..:: sAyAnG ::..

Pada suatu hari di skolah,
seorang murid bertanya pada guru.
Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.
PELAJAR: "cikgu, macam mana kite nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kite sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?"
CIKGU: "ok kamu ikut ape yang saya suruh. Kamu pergi ke padang. Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali. Dah petik rumput yang PALING cantik, bawa ke kelas"
Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun datangnnye. Cikgu bertanya, kenapa tiada rumput yang dipilih?
PELAJAR: "tadi mase saya berjalan, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ade banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yg pling cantik, maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai dipenghujung padang, saya x jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ade di antara yang di belakang saya tadi rumput yang paling cantik tapi dah cikgu cakap x boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik."
CIKGU: "ya itulah jawapannye.. Maknanye apabila kite telah berjumpa degan seseorang yang kite sayang, jangan lah kite mencari lagi yang lebih baik dari itu. Kite patut hargai orang yang berada di depan kite sebaik2nye. Jangan kite menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Semoga yang berlalu tidak berulang lagi. Dan ingtlah orang yang paling kite sayang itulah yang paling cantik dan plaing baik wlaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi.".
SAJE JE ANTA BUAT TATAPAN......

2 comments:

yatt said...

souvenir tak de arr. ingat nak bawak kuda tu balik bagi ain tp tak larat nak tarik.. berat.. :-)

Mrs. Amie said...

babe,

i dah tagged u...